Makieta interaktywna vs. makieta statyczna
Projekt na początku wydaje się sensowny. Jednak przy przy pierwszej próbie użycia wymaga wielu poprawek i zmian.
Czy można oddać do użytkowania samochód bez wcześniejszej jazdy próbnej choćby jednej osoby?
-Można… Pytanie tylko, czym to się skończy…
Makieta UX - jest to projekt wizualizujący to, jak przyszła aplikacja lub strona internetowa będzie wyglądać i działać. Jest stworzona z obrazków i animacji i łudząco przypominających prawdziwą, zaprogramowaną już aplikację. Umożliwia zobaczenie produktu w działaniu jeszcze przed rozpoczęciem prac programistów.
Często w pracy nad aplikacjami można się spotkać z “makietami statycznymi”, czyli takimi, które dają ogólny pogląd na to, jak będzie wyglądał przyszły produkt. Jest to błąd, ponieważ w wielu przypadkach brak możliwości “przeklikania się” doprowadza do wielu późniejszych niedociągnięć. Analogiczna sytuacja jest w przypadku wyprodukowania i sprzedaży auta, którym wcześniej nikt nie próbował jechać.
Projekt na początku wydaje się sensowny. Jednak przy przy pierwszej próbie użycia wymaga wielu poprawek i zmian.
Żeby mieć pewność, że makieta aplikacji będzie dostosowana do potrzeb użytkowników, należy zaprojektować ją tak, żeby istniała możliwość “przeklikania się” przez nią. Pozwala to ominąć wiele kosztów finansowych i czasowych, które później pojawiają się na etapie kodowania produktu przez programistów.
W projektach #IT redukcje kosztów finansowych i czasowych to Święty Graal. Jak redukujesz koszty w pracy i w życiu❓