Zadanie polegało na stworzeniu projektu strony internetowej dla galerii sztuki w wersji Web oraz Mobile. Galeria Station of Art to nowoczesna galeria prezentująca prace artystów, którzy mają już dorobek artystyczny, jak i tych, którzy dopiero zaczynają.
Daje możliwość wystawiania i sprzedaży dzieł sztuki nie tylko za pośrednictwem sklepu internetowego, ale także na terenie galerii. Dla celów projektowych ważne było więc podkreślenie stacjonarnego charakteru obiektu i tym samym zachęcenie klienta do odwiedzenia go i zakupu dzieła sztuki. Miała temu służyć intuicyjna, funkcjonalna i estetycznie zaprojektowana strona internetowa.
Użytkownikami serwisu są klienci z Polski oraz z zagranicy. Ponieważ duża część z nich to obcokrajowcy, ważna jest łatwa zmiana języka.
Projekt powstał z uwzględnieniem zasad dostępności oraz z uwzględnieniem potrzeb biznesowych galerii. Rozmiary czcionek, kontrasty i elementy zostały ułożone w taki sposób, aby ułatwić użytkownikowi ścieżkę - znalezienie adresu galerii czy zakup dzieła sztuki online.
Strona internetowa to połączenie dwóch zainteresowań: po pierwsze galeria sztuki, która chce zaistnieć w Internecie i zwiększyć sprzedaż dla siebie i swoich artystów. Pomaga także miłośnikom sztuki i inwestorom w łatwiejszym odnalezieniu prac prezentowanych w galerii.
Strona zaprojektowana z uwzględnieniem technologii w jakiej planowano ją zaprogramować. UX Designer musiał zapoznać się z możliwościami szablonu i podejściem programistycznym, aby zmieścić się w języku programowania i budżecie.
Projekt miał na celu skupienie uwagi na samych dziełach sztuki. Minimalizm i prostota zostały więc zachowane. W projekcie dominują szarości, a język wizualny nawiązuje do największych galerii.
Sklep został zaprojektowany zgodnie z podejściem „mobile first”, aby uwzględnić potrzeby klientów korzystających ze smartfonów. Po zaprojektowaniu wersji mobilnej projekt został zaakceptowany przez klienta iw kolejnym etapie powstał w wersji komputerowej.