Makieta Low Fidelity
Projektowanie logo i aplikacji to zupełnie inna bajka. Logo dąży do wyrażenia marki i jej wartości...
“Szkicowanie każdego jednego pomysłu, jaki przychodzi mi do głowy, a następnie porównywanie go z wytycznymi projektu, pozwala mi tworzyć kolejne rysunki, na które w przeciwnym wypadku nigdy bym nie wpadł.”
-David Airey, Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp!
Projektowanie logo i aplikacji to zupełnie inna bajka. Logo dąży do wyrażenia marki i jej wartości. Natomiast aplikacja podlega weryfikacji użytkowników pod kątem funkcjonalności - jeżeli będzie mało przyjazna i nieintuicyjna, to użytkownik z niej zrezygnuje - jak bardzo ładna by nie była…
Logo i aplikacja mają jednak coś wspólnego - im więcej szkiców wykonamy, tym większe prawdopodobieństwo, że trafimy w dziesiątkę! Właśnie w tym celu powstaje tzw. Makieta Low Fidelity - o niskim poziomie szczegółowości.
Makieta Low Fidelity to projekt architektury ekranów przyszłej aplikacji. Od zwykłej makiety, która jest dla programistów materiałem do kodowania, różni się tym, że jest robiona w szarościach i na większym poziomie ogólności (rozmieszczenie przykładowych tekstów, obrazków, przycisków). Użycie tej metody “szkicowania” jest korzystne dla projektu, ponieważ ucina dyskusje “podoba mi się / nie podoba mi się” na wczesnych etapach pracy.
Tak więc, jeśli chcemy sprawnie zaprojektować wygląd i działanie produktu, takiego jak #Aplikacja lub #StronaWWW , to najlepszą metodą na to jest zaprojektowanie najpierw Makiety Low Fidelity, żeby dopiero po zatwierdzeniu jej, przejść do opracowywania szczegółowo grafiki.