Audyt Użyteczności UX
Śledząc internet, można dojść do wniosku, że czasy zmieniają się z dnia na dzień. Co było wczoraj, jest nieaktualne dzisiaj.
Świat się zmienia, słońce zachodzi, a wódka się kończy…
-Andrzej Sapkowski, Ostatnie życzenie
Śledząc internet, można dojść do wniosku, że czasy zmieniają się z dnia na dzień. Co było wczoraj, jest nieaktualne dzisiaj.
W świecie aplikacji i stron internetowych jest podobnie. Startupy tworzące nowe rozwiązania rosną jak grzyby po deszczu. Usprawniają nasze życie w coraz większym stopniu. Nic dziwnego, że przyzwyczajenia w obsłudze nowoczesnych produktów cyfrowych szybko się dezaktualizują.
Odpowiedzią na to jest Audyt Użyteczności (Audyt UX).
Audyt UX - #UXDesigner na bazie wiedzy eksperckiej porusza się po badanym produkcie, odnotowując kwestie i problemy dotyczące intuicyjności i zrozumiałości dla użytkownika. Produkt jest sprawdzany pod kątem wersji na stronę internetową i telefon tak, aby zwiększyć jego skuteczność biznesową - np. zwiększyć sprzedaż.
W jednej z książek Brian Tracy radził, żeby weryfikować swoje priorytety i działania co pół roku. Jest to także dobry czas, żeby sprawdzić, czy aplikacja lub strona internetowa “nie przegapiła” zmian i nowych zachowań użytkowników. Może okazać się, że interfejs Twojej aplikacji lub sklepu internetowego jest przestarzały i utrudnia życie klientom, zamiast je ułatwiać.