Pro Natura

Aplikacja została zaprojektowana na potrzeby firmy zajmującej się wywozem odpadów w związku z rosnącymi potrzebami aktualnej bazy klientów w kontekście sprawnej obsługi. Projekt został wzbogacony o moduły związane z planowaniem pozbywania się odpadów oraz promowaniem ekologii.

Cele aplikacji

  • edukacja w zakresie segregacji odpadów i dbania o środowisko
  • zarządzanie harmonogramem odpadów
  • informowanie o aktualnościach i wydarzeniach
  • zautomatyzowanie kontaktu z biurem obsługi klienta

Użytkownicy

Użytkownicy aplikacji to głównie osoby dorosłe, zarządzające gospodarstwem domowym, ale też ich dzieci czy wnuki.

Mieszkańcy miasta wojewódzkiego w Polsce. 

Punkty bólu użytkowników

  • nie zawsze wiedzą jak zakwalifikować dany odpad
  • nie pamiętają / nie znają daty wywozu odpadów
  • mają problem z kontaktem z biurem obsługi firmy

Zapotrzebowanie użytkowników

  • narzędzie pomagające segregować odpady
  • harmonogram wywozu odpadów
  • ułatwienie kontaktu z biurem obsługi klienta

Dostępność WCAG 2.1.

Aplikacja została zaprojektowana zgodnie ze standardami WCAG 2.1, dodatkowo po skończeniu projektu przeprowadzony został audyt dostępności.

Wyszukiwanie

Wyszukiwarka rodzaju odpadów została sprzężona z wyszukiwarką używaną na stronie internetowej miasta, z której użytkownicy mogli korzystać do tej pory

Kalendarz wywozu

Kalendarz odpadów wybierany jest w zależności od obszaru zamieszkania. Jeśli adres użytkownika jest obięty wywozem odpadów wyświetlany zostaje deflautowy kalendarz, w innym przypadku użytkownik sam tworzy harmonogram dodając terminy odbioru odpadów. Projekt kalendarza został oparty na bazie rozwiązania google.

Wydarzenia

W odpowiedzi na potrzeby biznesowe klienta został zaprojektowany kalendarz wydarzeń dla użytkowników aplikacji.

EKO-Edukacja

Jednym z celów aplikacji jest edukacja w zakresie ekologii. Użytkownicy mają możliwość czytania artykułów przygotowanych przez firmę.

Ułatwienie kontaktu z BOK

Formularz kontaktowy umożliwia zgłoszenia problemu bez konieczności bezpośredniego kontaktu z biurem obsługi klienta.

W ten sposób użytkownik unika długiego czasu oczekiwania na kontakt.

Proces UX/UI

  • Warsztat UX z klientem
  • Sitemapa
  • Makieta UX (Low Fidelity)
  • Makieta graficzna (High Fidelity)

UX/UI Designerzy zaangażowani w projekt

  • Zuzanna Kucharek - UX/UI Designer
  • Piotr Trzaskowski - Kierownik działu UX/UI

No items found.

Zapytaj o projekt Aplikacji lub Strony Internetowej

Zapytaj o usługi dla siebie

Dziekujemy za wiadomość.
Odniesiemy się do niej w przeciągu najbliższej doby.
Coś poszło nie tak. Spróbuj wysłać wiadomość jeszcze raz.