w dniach 1–10 sierpnia 2025 nasz zespół przebywa na przerwie urlopowej. Na wszystkie wiadomości odpowiemy niezwłocznie po powrocie, od 11 sierpnia.

Pro Natura

Aplikacja została zaprojektowana na potrzeby firmy zajmującej się wywozem odpadów w związku z rosnącymi potrzebami aktualnej bazy klientów w kontekście sprawnej obsługi. Projekt został wzbogacony o moduły związane z planowaniem pozbywania się odpadów oraz promowaniem ekologii.

Cele aplikacji

  • edukacja w zakresie segregacji odpadów i dbania o środowisko
  • zarządzanie harmonogramem odpadów
  • informowanie o aktualnościach i wydarzeniach
  • zautomatyzowanie kontaktu z biurem obsługi klienta

Użytkownicy

Użytkownicy aplikacji to głównie osoby dorosłe, zarządzające gospodarstwem domowym, ale też ich dzieci czy wnuki.

Mieszkańcy miasta wojewódzkiego w Polsce. 

Punkty bólu użytkowników

  • nie zawsze wiedzą jak zakwalifikować dany odpad
  • nie pamiętają / nie znają daty wywozu odpadów
  • mają problem z kontaktem z biurem obsługi firmy

Zapotrzebowanie użytkowników

  • narzędzie pomagające segregować odpady
  • harmonogram wywozu odpadów
  • ułatwienie kontaktu z biurem obsługi klienta

Dostępność WCAG 2.1.

Aplikacja została zaprojektowana zgodnie ze standardami WCAG 2.1, dodatkowo po skończeniu projektu przeprowadzony został audyt dostępności.

Wyszukiwanie

Wyszukiwarka rodzaju odpadów została sprzężona z wyszukiwarką używaną na stronie internetowej miasta, z której użytkownicy mogli korzystać do tej pory

Kalendarz wywozu

Kalendarz odpadów wybierany jest w zależności od obszaru zamieszkania. Jeśli adres użytkownika jest obięty wywozem odpadów wyświetlany zostaje deflautowy kalendarz, w innym przypadku użytkownik sam tworzy harmonogram dodając terminy odbioru odpadów. Projekt kalendarza został oparty na bazie rozwiązania google.

Wydarzenia

W odpowiedzi na potrzeby biznesowe klienta został zaprojektowany kalendarz wydarzeń dla użytkowników aplikacji.

EKO-Edukacja

Jednym z celów aplikacji jest edukacja w zakresie ekologii. Użytkownicy mają możliwość czytania artykułów przygotowanych przez firmę.

Ułatwienie kontaktu z BOK

Formularz kontaktowy umożliwia zgłoszenia problemu bez konieczności bezpośredniego kontaktu z biurem obsługi klienta.

W ten sposób użytkownik unika długiego czasu oczekiwania na kontakt.

Proces UX/UI

  • Warsztat UX z klientem
  • Sitemapa
  • Makieta UX (Low Fidelity)
  • Makieta graficzna (High Fidelity)

UX/UI Designerzy zaangażowani w projekt

  • Zuzanna Kucharek - UX/UI Designer
  • Piotr Trzaskowski - Kierownik działu UX/UI

👉 Projekt Strony WWW / Sklepu

👉 Projekt UX/UI Aplikacji

👉 Wszystkie Usługi UX/UI

Prezentacja projektu:

No items found.

Jak może Ci pomóc nasza agencja UX?

Zapytaj o usługi UX/UI dla siebie

Dziekujemy za wiadomość.
Odniesiemy się do niej w przeciągu najbliższej doby.
Coś poszło nie tak. Spróbuj wysłać wiadomość jeszcze raz.