Cele projektu:
- zwiększyć konwersję poprzez wprowadzenie przyjaznych dla użytkownika funkcjonalności i ułatwienie nawigacji w serwisie
- zbudować zaufanie klientów, pokazując firmę jako profesjonalną i rzetelną
Proces UX/UI
- Audyt Użyteczności
- Desk Research
- UX Benchmarking
- Moodboard z inspiracjami graficznymi
- Makieta UX
- Makieta graficzna High Fidelity
- Testy użyteczności
- Projekt Web & Mobile
- Wsparcie dla zespołu deweloperskiego
UX Benchmarking
Porównanie z najlepszymi firmami w branży pomogło nam wybrać odpowiednie rozwiązania do naszych celów biznesowych.
Audyt UX
Wnioski po audycie serwisu:
- nieprawidłowy proces zamawiania
- wadliwa nawigacja
- brak spójności wizualnej
- niepraktyczny sposób prezentacji kategorii produktów
Warsztat z klientem
- określenie grupy docelowej
- ustalanie wymagań biznesowych
- identyfikacja ograniczeń technologicznych projektu
Persona klienta
Anna - jest specjalistką w dużej firmie. Jest zorientowana na rodzinę i uwielbia wędrówki po wsi. Goszczenie rodziny i przyjaciół w swoim domu sprawia jej ogromną radość. Ponad wszystko ceni swój wolny czas. Musi odświeżyć pokoje gościnne, ale nie chce tracić czasu na zakupy w centrum handlowym.
Technologia
Projekt powstał w oparciu o szablon Presta, który ułatwia zespołowi deweloperskiemu wdrożenie gotowego produktu.
Wprowadzone ulepszenia
- ułatwiono proces zakupowy dzięki dobrze widocznym i intuicyjnym przyciskom CTA, dobrej nawigacji na stronie, przejrzystym opisom produktów oraz dodaliśmy prosty formularz zakupowy.
- wprowadzono przejrzysty podział kategorii produktów oraz ustawienia filtrowania.
- przedstawiono brand Dobranoc jako firmę profesjonalną i godną zaufania.
UX/UI Designerzy zaangażowani w projekt
- Zuzanna Nosek - UX/UI Designer
- Piotr Trzaskowski - Kierownik działu UX/UI
Prezentacja projektu: