UX-MAN na MBA WSB National Louis University
Projektując UX pamiętaj, że każdy klik użytkownika to jak kolejny krok na randce… – albo zbliżasz się do serca klienta, albo... wpadasz we friendzone...
W ostatnią niedzielę miałem przyjemność dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z grupą ambitnych studentów programu MBA na kierunku "Marketing w Erze Cyfrowej" w Wyższej Szkole Biznesu - National Louis University. Tematyka moich wykładów oscylowała wokół kluczowych aspektów projektowania zorientowanego na użytkownika, a mianowicie UX (User Experience) i UI (User Interface) Designu oraz ich znaczenia w kontekście budowania silnych marek w dzisiejszym cyfrowym świecie.
Pierwsza prelekcja, zatytułowana "Jak projektować oczami Klienta?", skupiła się na głębokim zrozumieniu potrzeb, oczekiwań oraz doświadczeń użytkowników końcowych. Podkreśliłem, jak istotne jest wczuwanie się w perspektywę klienta oraz jak podejście empatyczne w projektowaniu UX może przekształcić interakcje cyfrowe w prawdziwie wartościowe i satysfakcjonujące doświadczenia.
Drugi wykład, "UX Design w Praktyce", miał na celu ukazanie, jak teoretyczne podstawy znajdują swoje zastosowanie w praktycznych projektach. Szczegółowo omówiłem proces tworzenia intuicyjnych, funkcjonalnych i estetycznie przyjemnych interfejsów, które nie tylko spełniają, ale przewyższają oczekiwania użytkowników. Zilustrowałem to przykładami z mojej własnej praktyki, pokazując, jak skuteczne UI wspiera ogólne doświadczenie użytkownika i przyczynia się do budowania silnej relacji z marką.
Było dla mnie wielkim zaszczytem, że zostałem wybrany jako jeden ze specjalistów I'M Brand Institute, aby podzielić się swoją wiedzą na temat UX i UI Designu. Jestem głęboko wdzięczny za możliwość interakcji z tak zaangażowaną i ciekawą grupą studentów. Chciałbym również podziękować współzałożycielowi I'M Brand Institute, dr. hab. inż. Michałowi Ćwiąkale, za zaproszenie i możliwość współpracy.
W kontekście stale ewoluującego świata cyfrowego, zarówno UX, jak i UI Design odgrywają kluczowe role w kształtowaniu doświadczeń online. Nie chodzi już tylko o to, by aplikacje i strony internetowe "działały". Chodzi o to, by były one intuicyjne, angażujące i zapewniające użytkownikom przyjemność z korzystania, co jest fundamentem budowania trwałych relacji z klientami i efektywnej komunikacji marki.