Featured
Tag
Social Media UX-MANa
|
2023-11-16

Mapa Empatii - lepsze zrozumienie potrzeb użytkownika

Mapa empatii w UX (User Experience) to narzędzie, które pomaga zrozumieć użytkowników i lepiej dopasować projektowanie interfejsu...

"Jeśli nie jesteś w stanie zrozumieć swojego klienta, nie będziesz w stanie go obsłużyć. Wczuj się w jego potrzeby, zrozum jego wyzwania i znajdź rozwiązania, które mu pomogą."
- Simon Sinek

Mapa empatii w UX (User Experience) to narzędzie, które pomaga zrozumieć użytkowników i lepiej dopasować projektowanie interfejsu aplikacji i stron internetowych do ich potrzeb, celów i oczekiwań. Jest to technika badawcza, która koncentruje się na empatycznym wczuwaniu się w perspektywę użytkowników, aby lepiej zrozumieć ich zachowania, emocje, motywacje i kontekst użytkowania. Mapa empatii składa się z kilku sekcji, które pomagają przedstawić pełniejszy obraz użytkowników. Oto podstawowe elementy mapy empatii:

Cele i zadania użytkownika

Zrozumienie celów, które użytkownik chce osiągnąć i zadań, które musi wykonać podczas korzystania z interfejsu.

Doświadczenia użytkownika

Badanie emocji, oczekiwań, frustracji i satysfakcji, jakie użytkownik może doświadczać w trakcie interakcji z interfejsem.

Cytaty i zachowania

Zbieranie bezpośrednich cytatów i obserwacji związanych z zachowaniami użytkowników, ich komentarzy, reakcji i opinii.

Wyzwania użytkownika

Identyfikacja problemów, z jakimi użytkownik może się spotkać podczas korzystania z interfejsu lub realizacji swoich celów.

Środowisko użytkowania

Uwzględnienie kontekstu, w jakim użytkownik korzysta z interfejsu, takich jak miejsce, czas, narzędzia i inne czynniki zewnętrzne.

Tworzenie mapy empatii wymaga badania i zbierania danych od użytkowników, które mogą pochodzić z różnych źródeł, takich jak wywiady, obserwacje, analiza danych analitycznych lub testy użytkownika. Mapa empatii może być wykorzystana jako narzędzie do generowania wglądu i inspiracji do nowego produktu, pomagając im lepiej zrozumieć potrzeby i perspektywę użytkowników, a także podejmować bardziej świadome decyzje projektowe.

Przykład mapy empatii:

Obrazek - gamestorming.com

Piotr Trzaskowski
UX/UI MANAGER / CEO - UX-MAN

Podobne wpisy

Wszystkie wpisy

Zapytaj o projekt Aplikacji lub Strony Internetowej

Zapytaj o usługi UX/UI dla siebie

Dziekujemy za wiadomość.
Odniesiemy się do niej w przeciągu najbliższej doby.
Coś poszło nie tak. Spróbuj wysłać wiadomość jeszcze raz.