Grafik asertywny niczym UX Designer
Powstało sporo memów o współpracy klienta z grafikiem (np. takich, jak w tym poście). Oczywiście są klienci, którzy potrafią "wyssać" całą energię...
...z projektanta swoimi nieprecyzyjnymi wizjami, trudnością w określeniu tego, czego oczekują, zmianami koncepcji w trakcie procesu itp. Jednak sporo winy leży też po stronie grafika, który nie edukuje swojego klienta, nie tłumaczy mu co i z czego wynika oraz nie konsultuje z nim na bierząco tego, co powstaje z jego ręki. Trzeba sobie też zdawać sprawę z tego, że klient pomimo dobrego projektu może być mimo wszystko niezadowolony z efektu końcowego.
W takiej sytuacji graficy powinni wykształcić w sobie i rozwijać na bierząco umiejętności, które na rynku designu już posiada każdy dobry User Experience Designer(Projektant doświadczenia użytkownika), a mianowicie - asertywności i umiejętność bronienia swoich koncepcji. Dobra argumentacja decyzji projektowych to podstawa współpracy z klientem. Nie dość, że klient zaczyna rozumieć, co stoi za poszczególnymi rozwiązaniami projektowymi, to jeszcze dodatkowo ma poczucie, że jego projekt znajduje się w rękach profesjonalisty!
#uxdesign #userexperiencedesign #uidesign #userinterfacedesign #ui #ux #usability #ucd #design #meme #grafika #grafik #graphicdesign #graphic #workflow